Skip to content

HBYS sisteminde(yazılımsal) veya Server makinasında(donanımsal) bir sorun yok ise %100 bu sorun Internet Explorer ayarlarından yada hastanenin ağ sisteminden-bilgisayar donanım arızalarından kaynaklanır.Eğer sorun yazılımsal değilse Internet Explorer’ ın Araçlar Menüsünden Uyumluluk görünümü ayarlarını ve Güvenlik ayarlarını etkinleştirip, Açılır pencere Engelleyicisini devre dışı bıraktıktan sonra HBYS sistemine tekrar giriş yapıldığında sorun çözülecektir.

Eğer varsayılan tarayıcı Google Chrome, Firefox vb. olarak değiştirildiyse (%99 internet Explorer’dan internet kullanılırken farkında olmadan varsayılan tarayıcıyı değiştiriyorlar) Masaüstünde bulunan HBYS kısayolundan HBYS sistemi açılmak istendiğinde Internet Explorer yerine farklı tarayıcılardan açılıyor ve bu nedenle HBYS sistemimizde bulunan butonlar vb. düzgün çalışmadığı için Hasta ve poliklinik kaydı yapılamıyor. )

HBYS sisteminde(yazılımsal) veya Server makinasında(donanımsal) bir sorun yok ise %100 bu sorun Internet Explorer ayarlarından yada hastanenin ağ sisteminden-bilgisayar donanım arızalarından kaynaklanır.Yine Eğer sorun yazılımsal değilse Internet Explorer’ ın Araçlar Menüsünden Uyumluluk görünümü ayarlarını ve Güvenlik ayarlarını etkinleştirip, Açılır pencere Engelleyicisini devre dışı bıraktıktan sonra HBYS sistemine tekrar giriş yapıldığında sorun çözülecektir.

Eğer varsayılan tarayıcı Google Chrome, Firefox vb. olarak değiştirildiyse (%99 internet Explorer’dan internet kullanılırken farkında olmadan varsayılan tarayıcıyı değiştiriyorlar) Masaüstünde bulunan HBYS kısa yolundan HBYS sistemi açılmak istendiğinde Internet Explorer yerine farklı tarayıcılardan açılıyor ve bu nedenle HBYS sistemimizde bulunan butonlar vb. düzgün çalışmadığı için Hasta ve poliklinik kaydı yapılamıyor.)

Eğer Hasta kabulde HBYS sisteminin çalıştığı bilgisayara format atıldıysa Barkod ayarları tekrar yapılması gerekiyor. Eğer durduk yere basmamaya başladıysa yazıcı ayarları kontrol ediliyor ve Explorer ayarlarını sıfırlayıp tekrar yapıldığında sorun çözülüyor.

Aylık alınan Tsim verileri sistemimizden Excel’e yada Pdf olarak çıkarılabiliyor ancak yine Internet Explorer ayarları bozulduysa ayarlar yapıldıktan sonra Tsim raporları çıkacaktır.

(Internet Explorer ayarlarının sık bozulmasının nedeni HBYS sistemi bulunan bilgisayarlardan internet kullanımında Internet Explorer’dan gelen uyarıları “Evet,Tamam” gibi seçeneklerle farkında olmadan değiştirerek yada Google Chrome, Firefox gibi vb. tarayıcılar varsayılan olarak değiştirildiğinde HBYS Sistemi farklı bir tarayıcıdan açılıyor yada Güvenlik ayarları bozuluyor.)